آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال چیست؟

یک فناوری ایده آل برای درمان جای زخم آکنه، جوانسازی و بازسازی پوست آر اف فرکشنال است. این فرایند می تواند خطوط ریز، چین و چروک، جای زخم آکنه را نرم کرده و اندازه منافذ را با حداقل زمان کمتری بهبود بخشد. این روش شامل نفوذ میکرونیدل های عایق شده به درم می شود تا پالس رادیو فرکانس پر فشار را به درون بافت هدف قرار دهد که منجر به تولید الاستین و کلاژن بدن می شود و پوست را محکم تر خواهد کرد.

فرکشنال با ابزار ساخته شده از پین های کوچک و الکترودهای برگشتی، پالس رادیو فرکانس رادیوگرافی دقیق دو قطبی را به پوست منتقل می کند و برای ایجاد مناطق گرمایی میکروسکوپی (MTZ) ایجاد می کند. انرژی RF گرمازدگی را به درم عمیق وارد کرده و اثرات درمانی بالقوه ای را ایجاد می کند، این امر منجر به تولید فیبرهای الاستین و کلاژن بدن بدن می شود و پوست را محکم تر و سالم تر می کند.

روش زیبایی ار اف با توجه به ناحیه تحت درمان و آستانه درد، تمام صورت تقریباً 20 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. بلافاصله پس از انجام عمل، صورت گرم، قرمز و متورم است. بعد از 4 روز علائم سوزن ناپدید می شوند و صورت شما احساس سفت تر خواهد کرد. ترکیبی از میکرونیدل ها و فرکانس رادیویی منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت پوست و بافت آن می شود.

موارد درمانی RF فرکشنال

در RF فرکشنال، میکرونیدل ها به طور مستقیم در عمق معینی به پوست رانده می شوند و انرژی رادیو فرکانس در داخل پوست آزاد می شود. گرم شدن باعث تحریک تولید الیاف کلاژن جدید می شود. این درمان برای موارد زیر نتیجه بخش است:

• درمان پوست هایی با منافذ باز
  • درمان پوست های شل
  • درمان تعریق بیش از حد
  • درمان اسکار آکنه
  • جوانسازی و رفع چین و چروک های پوستی
  • رفع قرمزی عمومی / روزاسه
  • درمان ترک های پوستی
  • درمان ترشح بیش از حد چربی پوست

فرم تعیین وقت و مشاوره آر اف فرکشنال

کلینیک زیبایی و لیزر موهای زائد سپیدار

کلینیک زیبایی سپیدار با کادری مجرب و سال ها خدمات شایسته برای ارائه خدمات پوست و مو در کنار شماست.

کلیه خدمات زیبایی شامل لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس و چربی، مزوتراپی و پی ار پی، هایفوتراپی و میکرونیدلینگ در کلینیک سپیدار ارائه می شود.

برای اطلاع از هزینه لیزر موهای زائد، مشاوره پزشکی و هماهنگی برای مراجعه حضوری با ما تماس بگیرید.

با عضویت در اینستاگرام کلینیک سپیدار از تخفیفات و خدمات کلینیک آگاه شوید.

مزایای آر اف فرکشنال

انرژی RF شکسته شده موجود در فرکشنال روشی اثبات شده برای کاهش چین و چروک و بهبود چهره و جوانی پوست است. با استفاده از ماتریس میکرو پین ها برای زنده ماندن و ترمیم پوست، از حداقل حمله تهاجمی برخوردار است.

• حداقل تهاجمی
  • زمان کمتر
  • خطرات کمتری مانند افزایش فشارخون بعد از التهاب و جای زخم

عوارض آر اف فرکشنال

rf فرکشنال یک روش بسیار کم‌ تهاجمی است و به همین علت عوارض بسیار محدودی داشته و دوره‌ نقاهت بعد از درمان هم نیاز ندارد. در صورت بروز عوارض، معمولاً این عوارض ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان فرکشنال هستند. عوارض احتمالی این درمان که موقتی هستند شامل موارد زیر است:

• حساس شدن پوست به لمس
  • فرورفتگی پوست
  • قرمزی پوستی
  • لک های تیره پوستی
  • پوسته پوسته شدن
  • اسکار سوختگی

مراقبت های بعد از آر اف فرکشنال

در این روش نیز مانند هر روش درمانی دیگری، نیاز به مراقبت های بعد از درمان ضرورت دارد. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از rf فرکشنال به شرح زیرند:

• بعد از درمان برای رفع التهاب پوست از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • مصرف پماد زینک اکساید هر 8 ساعت یکبار ضروری ست.
  • تا 24 ساعت از شستن صورت خود پرهیز کنید.
  • به مدت 24 ساعت از استحمام و رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب بپرهیزید.
  • تا برطرف شدن التهاب از مصرف داروهای ضد انعقاد خون خودداری کنید.
  • مصرف الکل تا رفع کامل التهاب ممنوع است.
  • به مدت یک هفته از کرم های ترمیم کننده غافل نشوید.
  • تا رفع التهاب پوست نباید از کرم های لایه بردار و کرم های لک، کرم های شب، ضد چروک استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد آر اف فرکشنال

متوسط جلسات درمان با روش RF فرکشنال 6 جلسه پیوسته با فواصل یک ماهه است که نسبت به نوع درمان مورد نظر امکان توصیه جلساتی نگهدارنده با فاصله یک تا یک سال نیم پس از دوره نخست نیز وجود دارد.

آر اف روش پیشرفته تر میکرونیدلینگ است. آر اف سوزنی روشی ترکیبی از میکرونیدلینگ و رادیو فرکانسی هست و اثرات درمانی بهتری دارد.

هرگونه درمان حرارتی، از عمر تاثیرات ژل و بوتاکس می کاهد و احتمال نیاز به ترمیم را در پی خواهد داشت اما انجام RF فرکشنال در این نواحی ممنوعیتی ندارد.

بله. مصرف کرم های ترمیمی بلافاصله بعد از RF فرکشنال به مدت یک هفته و تا 3 بار در روز ضروری ست. البته پوست و شرایط بیمار نیز در توصیه های پزشکی تاثیر گذار است.